29 Mayıs 2009 Cuma

Kendi Okulmuza Doğru

Dizimizin İlk fragmanlarında Ali hoca karakteri için "Asırlar sonrasını kucaklayan bir öğretmen"deniyordu.Hatırlarsınız.Ama bu ifade şahsen bana biraz abartılı gelmişti.Aklıma direkt olarakFahr-ı Kainat Güneşimiz (SAV) gelmiş,ve başka bir ruh için buna ihtimal vermemiştim.Ancaksezon ortasına doğru gördüm ki tabiri caizse taşı resmen gediğine koymuşlar...Peki neden mi?

14 zaman öncesine gidelim.En büyük Öğretmene...Kendisine yapılan sayısız kötülüğe rağmengıkı bile çıkmayan,her şeyi sinesine çeken öğretmenler öğretmenine...Kötülüğe iyilikle,iyiliğezaten iyilik üstü iyilikle mukabelede bulunan öğretmene...Onca sıkıntı ve vefasızlığa,sonsuzsabır ve tevekkül gösteren ve zafer sancağını eline geçirdiği anda da kendisine çektirenlere"Bugün size kınama yoktur,haydi gidin hürsünüz!!!" diyen Kainatın İftihar Tablosu'na bakalım...

O ki (SAV) cehaletin en büyüğüyle mücadele etmişti.ve cehaletin en büyüğü de bilmediğinibilmemekti.Kimisinin gururu kör etmişti gözlerini kimisinin de eski adetleri...Ama hiç o yılmadı,darılmadı,gönül koymadı...Bir bedduasıyla onların hakkından gelecekken Rabbi,O buna hiçrazı olmadı...Bilakis onlar için çırpındı,didindi,ızdırap çekti...Dua dua yalvardı Rabbi Rahim'ine...ve bunca sıkıntının içinde en zor problemleri bile kahve içme rahatlığıyla çözebilmeyi başardı...

Öyle izler vardır ki onları zaman aşındıramaz...Hz.Muhammed Mustafa'nın (SAV) arkada bıraktıiz de işte böyle bir izdi...ve arkadan gelen milyarlarca insan bu izin tesirine kayıtsız kalamadı,rüzgarına karşı koyamadı...Ne mutlu ki öyle bir Zat'ın ümmetiyiz...Şükürler olsun Rabbimize...

İşte Ali hocamda da O gönül insanından bir iz görüyorum ben...Gönül kapılarını adeta zorluyor...Güven veriyor duruşu,sesi...Onu sevmediğini söyleyenler bile farkında bunun.Lakin bir yandanda aynı Efendisi gibi musibetlerin en büyüğü ona isabet ediyor...Ama o aktif bir sabırla karşılıyorhep.Oturuşu,kalkışı,duruşu,feraseti ve insanlara olan şefkatiyle tam bir Muhammedi ruhu temsilediyor...ve dolayısıyla o da öyle bir iz bırakacak ki asırlar boyu hüküm sürecek Allah'ın izniyle...

1 yorum:

  1. Dün izlerken büyülendim bende bu bölüme kadar değil ama bu bölümde tüm güzellikleri gösterilince ard arda işte altın nesilin öğretmeni dedim.İşte en güzel öğretmenin(sav) en güzel öğrencisi dedim. Ve bana anasını,evladını,yarini,vatanını bırakıp giden eğitim gönüllsü muhabbet fedailerini anımsattı.Sorgusuz sualsiz herşeyi genç nesilin imanını kurtarmaya adamış Hacı Ataları hatırlattı,özletti..

    YanıtlaSil